Update: 5-10-2021
Het beleid rondom uithangborden en reclame in de binnenstad is geregeld in de Welstandsnota 2020. Het huidige beleid op dit gebied is al vrij strikt. Voor ondernemers is dit huidige beleid soms al lastig om aan te voldoen. Een verdere versobering nu is lastig uitvoerbaar, ook gezien de situatie waar ondernemers zich nu in bevinden (corona). Dit initiatief komt daarom niet in aanmerking voor presentatie op de initiatievenmarkt.
Minimalisering uithangborden en reclame uitingen in historische binnenstad. De visuele vervuiling aan en om de panden en straten doet afbreuk aan de historische binnenstad. Naar het voorbeeld van de historische binnenstad van Brugge (Belgie) dienen alle winkelnamen in 1 kleur en op dezelfde manier aan het pand bevestigd te worden. Tevens zijn reclameborden en andere reclame uitingen verboden. Dit komt de beleving van de mooie straten en panden ten goede.
Geïnspireerd door enkele binnensteden zoals Brugge in Belgie
Een betere beleving van de mooie straten en panden van de historische binnenstad.
.